16 Personalities test


Na het beantwoorden van diverse vragen op de website: www.16personalities.com Was mijn uitslag >> Ik ben een campagnevoerder. Hieronder een uitgebreid verslag.

 

Onderscheidende kenmerken

Energie: 79% extravert. Geest: 57% intuïtief / 43% realistisch. Intuïtieve personen zijn zeer vindingrijk, ruimdenkend en nieuwsgierig. Ze waarderen originaliteit en richten zich op verborgen betekenissen en vergezochte mogelijkheden. Aard: 64% emotioneel / 36 % rationeel. Emotionele personen waarderen emotionele expressie en gevoeligheid. Ze hechten veel belang aan empathie, sociale harmonie en samenwerking. Tactieken: 51% zoekend / 49% plannend. Zoekende personen zijn erg goed in improviseren en zich aanpassen aan kansen. Ze zijn meestal flexibele non-conformisten die nieuwigheid belangrijker vinden dan stabiliteit. Identiteit: 60% assertief / 40 % turbulent. Assertieve personen zijn zelfverzekerd, gelijkmoedig en bestand tegen stress. Ze weigeren zich te veel zorgen te maken en zitten vaak vol zelfvertrouwen wanneer ze hun doelen nastreven.

 

Campagnevoerder ENFP-A 

Het maakt me niet uit wat je voor een werk doet. Ik wil weten waar je naar hunkert – en of je durft te dromen over het vervullen van je hartenwens. Het interesseert me niet hoe oud je bent. Ik wil weten of je het risico wilt nemen een dwaas te lijken – voor de liefde – voor je dromen – voor het avontuur van het feit dat je in leven bent. Deel van een gedicht geschreven door Oriah, Mountain Dreamer.

 

De Campagnevoerder is een echte vrije geest. Ze vormen het hart van het feest, maar ze zijn minder geïnteresseerd in de pure opwinding en het plezier van het moment dan in het genieten van de sociale en emotionele banden die ze met anderen aangaan. Charmant, onafhankelijk, energiek en barmhartig maken ze 7% van de bevolking uit. Hun bestaan wordt in de menigte zeker opgemerkt.

Met één idee kun je de wereld veranderen

Campagnevoerders zijn meer dan alleen maar gezellige mensen die het anderen naar de zin wil maken. Ze worden gevormd door hun visionaire karakter, waardoor ze met nieuwsgierigheid en energie tussen de regels door kunnen lezen. Ze hebben de neiging om het leven te zien als een grote, complexe puzzel waarin alles verbonden is – maar in tegenstelling tot de persoonlijkheidstypes in de groep Analisten, die de neiging hebben om die puzzel te zien als een reeks van systematische mechanismen, zien Campagnevoerders het door een prisma van emotie, mededogen en mystiek, en zijn ze altijd op zoek naar een diepere betekenis.

 

Campagnevoerders zijn fel onafhankelijk, en nog meer dan naar stabiliteit en veiligheid, hunkeren ze naar creativiteit en vrijheid.

 

Andere persoonlijkheden vinden deze kwaliteiten waarschijnlijk onweerstaanbaar. Wanneer ze een doel vinden dat hun fantasie prikkelt, zullen Campagnevoerders een energie uitstralen die ze vaak in de schijnwerpers doet belanden. Ze worden dan door hun gelijken als leider en goeroe gezien – maar dit is niet altijd de rol die de Campagnevoerder op zich wil nemen. Hij houdt namelijk van zijn onafhankelijkheid. Erger nog, deze persoonlijkheden worden mogelijk overvallen door de administratieve taken en de routine-onderhoud die bij een leidinggevende rol horen. Hun gevoel van eigenwaarde is afhankelijk van hun vermogen met originele oplossingen te komen, en ze moeten dan weten dat ze de vrijheid hebben om innovatief te zijn – ze kunnen snel hun geduld te verliezen of worden neerslachtig als ze vast komen te zitten in een saaie rol.

Verlies dat kleine beetje gekte niet!

Gelukkig weet de Campagnevoerder hoe hij zich moet ontspannen, en ze zijn op de werkvloer perfect in staat om te schakelen tussen een gepassioneerde, gedreven idealist en een creatieve en enthousiaste vrije geest op de dansvloer, vaak zo plotseling dat ze zelfs hun beste vrienden verrassen. Onder de mensen zijn, geeft ze ook een kans om emotioneel contact met anderen te maken, waardoor ze gekoesterde inzichten krijgen in wat hun vrienden en collega‘s motiveert. Ze vinden dat iedereen de tijd moet krijgen om z‘n gevoelens te uiten en onderkennen, en door hun empathie en gezelligheid wordt dit een natuurlijk gespreksonderwerp.

 

Campagnevoerders moeten echter wel voorzichtig zijn – als ze te veel vertrouwen op hun intuïtie en vooronderstellingen maken over de motivaties van een vriend, kunnen ze signalen verkeerd lezen en plannen frustreren die een meer nuchtere persoon eenvoudiger zou hebben gemaakt. Dit soort sociale stress is het spookbeeld waarvan deze op harmonie ingestelde persoonlijkheid ‘s nachts wakker ligt. Campagnevoerders zijn erg emotioneel en gevoelig, en wanneer ze op iemands tenen trappen, voelen ze dit allebei.

 

Ze besteden veel tijd aan het verkennen van sociale relaties, gevoelens en ideeën voordat ze iets dat vinden waar ze echt in geloven. Maar wanneer ze uiteindelijk toch hun plek vinden, komen ze tot de ontdekking dat ze door hun fantasie, inlevingsvermogen en moed ongelooflijke resultaten kunnen bereiken.


Korte samenvatting van de overige thema's

Strengths: Curious, perceptive, enthusiastic, excellent communicators, festive and good-natured. Note: Allemaal waar voor mij.

Weaknesses: People-pleasing, unfocused, disorganized, overly accommodating (= moeilijk nee zeggen), overly optimistic and restless (van binnen). Note: Ik ben niet 'disorganized', maar kan wel "stomme" klusjes uitstellen. De overige zwaktes herken ik wel.

 

Romantic relationships: Campaigners know that lasting love takes effort and commitment.

Friendships: As friends campaigners are cheerful, supportive, generous and giving. 

Parenthood: Campaigners encourage their children’s creativity and self-expression.

Career paths: Campaigners are known for having a wealth of ideas, interests, and hobbies – to the extent that they may struggle to fit everything that they care about into their lives. It can be hard for Campaigners to maintain motivation in a job that doesn’t enable them to help people or create community in some way. Many Campaigners are drawn to careers in nonprofits, public service, counseling, education, customer or public relations, hospitality, media and entertainment, and the service industry.

Workplace habits: Campaigners view the people they work with not just as coworkers but as friends. People with this personality type take a genuine interest in their colleagues, curious about what makes them tick.