De Zarayda Podcast van Zarayda Groenhart

Gepubliceerd op 7 januari 2024 om 16:01
Zarayda Groenhart podcast

Via Instagram is top onderneemster Zarayda Groenhart op mijn pad gekomen en ben ik haar podcast gaan luisteren. In eerste instantie de nieuwste en daarna ben ik het gaan omdraaien. Ik ben nu bezig met het luisteren van oud naar nieuw. Een aantal podcasts springen er echt uit (vind ik). Zarayda's onderneming helpt ondernemers met hun online zichtbaarheid. Haar video business school is ontstaan in gesprek met Simone Levie n.a.v. hun aanwezigheid bij Marie Forleo's B-school.

De podcasts die ik je van harte kan aanbevelen om te luisteren:

#10 Stel deze vraag voordat je lanceert. 

#25 De 5 verhalen die elke ondernemer in 2020 moet vertellen.

#30 Negen Crazy belangrijke lessen die ik leerde van topondernemer James Wedmore. 

#31 Nog geen product of dienst? Zo word je toch zichtbaar. 

#33 Hoe verdien je jouw investeringen zo snel mogelijk terug? 

#37 Waarom we sales een vies woord vinden.

#58 Zichtbaarheid: Er zijn mensen die alleen van jou kunnen horen.

#59 De 7 belangrijkste trends in zichtbaarheid voor 2021. Note: Ook bruikbaar anno nu.

#60 Mijn 5 hardste leerlessen van 2020 (en wat ik van mijn fouten leerde). Note: Ook bruikbaar anno nu.

#74 Ik maak video's, maar mijn business groeit niet. Wat is er mis?

#81 Hoe ik 10 kilo kwijtraakte in 3 maanden. Note: Een gezond lijf = meer energie voor je onderneming.

#82 Hoe ik (zonder dienst of product) als ondernemer meteen geld ging verdienen in mijn eerste jaar. Note: Leuk verhaal over het ontstaan van Video Business School. 

#83 Radicaal opvallen door FUN in je zichtbaarheid met relatie- en sekscoach Ellen V.

#99 Zeven Manieren om meer geld te verdienen met Video Business School.

#102 Drie Manieren om van je bedrijf je rijke vent te maken.

#104 Niet je mindset, maar je LIJF is je grootste money blokkade in je business. Interview met bad girl manifestation expert Christine Ajisafe.

#106 Drie manieren waarop ik schaamteloos veel geld verdien met 24 uur per week.

#110 Hoe maak je een internationale bestseller en wie heb je daarvoor nodig? 

#111 Het lef om ergens radicaal mee te stoppen of beginnen.

#112 De mindset en de tools van een miljoen euro business.

#113 Je investering x10 terugverdienen in 5 stappen.

#114 Zeven Life changing business inzichten die ik opdeed in Mexico.

#118 De moeilijkste mindset doorbraak om miljonair te worden.

Zarayda's motto: "Share the message, not the mess".

 

In een video vertel je een verhaal (storytelling). Begin met een scene. Beschrijf dit moment in de tegenwoordige tijd. Maak het verhaal onaf, zorg dat het niet compleet is. Maak je publiek nieuwsgierig. Verwerk de zin 'Waarom ik je dit vertel is ...' erin. Vermeld op de plek van de .... je aanbod of je link naar je business. 

 

In een groot aantal podcasts promoot Zarayda haar bedrijf. Logisch. Zelf heb ik geen ervaring met haar cursussen, workshops, events, seminars e.d. Kijk zelf even wat je doet. Je kunt natuurlijk ook net als ik, alleen de podcasts luisteren :-)  

 

Masterclass met James Wedmore

Juni 2024, Zarayda is helemaal vol van haar coach James die haar heel veel heeft geleerd op het gebied van anders naar je bedrijf kijken, zodat je kunt gaan knallen. Ze hosten samen de masterclass, 'the hard work is lazy breakthrough experience'. Waarbij de nadruk ligt op dat het een-op-een verdienmodel niet werkt (waarmee ze bedoelen, dat je werkt met één klant tegelijk). Creëer een product waarmee je heel veel mensen bereikt is het advies. Daarnaast doe je alleen taken die goed geld opleveren en alle taken die weinig tot geen geld opleveren, maar wel gedaan moeten worden, besteed je uit.

 

Zorg dat je droom en passie vurig blijven door slimme keuzes te maken, anders dooft je vuur en ga je in survivalmode waardoor je niet de resultaten behaald die mogelijk zijn.

 

Je kunt op twee manieren traffic genereren naar je bedrijf: 1) creating content, 2) paying for ads

Wat is de beste content? Content die antwoord geeft op de vragen:

  • Wat wil mijn publiek?
  • Wat zijn de grootste fouten die het publiek maakt waardoor ze niet krijgen wat ze willen.

 

Via traffic krijg je leads en van daaruit betalende klanten. Je bedrijf bouw je op vanuit: Wat bied ik aan? Vervolgens maak je daarvoor een sales system en daarna gaat je focus naar het genereren van traffic.